Skolēnu radoši pētniecisko darbu konkurss tradicionāli norisinājās jau trīspadsmito gadu, un tajā šogad tika iesniegti 7 darbi – visi no Laurenču sākumskolas. Parasti konkursā skolēni savus darbus prezentēja plašākai sabiedrībai un vērtēšanas kritērijos bija iekļauta arī prezentācijas prasme, tomēr arī šogad, pamatojoties uz epidemioloģiskās drošības pasākumiem, lasījumi tika atcelti, vērtējot tikai iesniegtos darbus. I pakāpi un augstāko vērtējumu saņēma 4 skolēnu darbi.
Iesniegto darbu apkopojums un vērtējums:
Autors, klase |
Darba nosaukums |
Vadītājs |
Punkti |
Pakāpe |
Tīna Kate Oliņa, 1.b klase |
“Bērzs manā sētā” |
Santa Kadiķe |
10 |
I, izcils darbs! |
Signe Sirmele, 2.a klase |
“Treniņa laukums suņiem” |
Sigita Pole |
9 |
I |
Kārlis Vanags, 2.a klase |
“Rubika Kubs” |
Sigita Pole |
9 |
I |
Kate Andersone, Marta Zelča, 3.a klase |
“Laurenču sākumskolas mežs” |
Ineta Buķele |
6 |
pateicība par dalību |
Miks Oliņš, 3.a klase |
“Kamuflāža” |
Ineta Buķele |
10 |
I |
Alise Bērziņa, 6.b klase |
“Gaujas Nacionālais parks” |
Ilga Sirmele |
8 |
II |
Mikus Staģis, 6.b klase |
“Siguldas spieķi” |
Ilga Sirmele |
6 |
pateicība par dalību |
Īpašu prieku un gandarījumu sagādāja Laurenču sākumskolas 1.b klases skolnieces Tīnas Kates Oliņas darbs “Bērzs manā sētā” – gan nopietns pētījums, gan radoša pieeja.
Labāko darbu autori – I pakāpes ieguvēji – tiks apbalvoti ar Siguldas novada pašvaldības Izglītības pārvaldes diplomiem un piemiņas balvām. Apsveicam laureātus!
Skolēnu radoši pētnieciskās darbības mērķi ir rosināt skolēnos interesi par Siguldas novada kultūras, vēsturiskajiem, ekonomiskajiem un citiem procesiem; sekmēt skolēnu patriotisko audzināšanu; veidot skolēnu iemaņas patstāvīgam izziņas un izglītošanās procesam. Savukārt skolēnu radoši pētnieciskās darbības galvenie uzdevumi ir sadarboties ar Siguldas novada iestādēm, iepazīties ar projekta un pētnieciskā darba būtību, organizāciju un metodēm, izkopt patstāvīgā darba iemaņas, pilnveidot prasmes informācijas ieguvē, datu apstrādē un analīzē, apgūt prasmi projekta noformēšanā un apgūt prezentēšanas prasmi. Darbi tiek vērtēti vairākās vecuma grupās, – atbilstoši tam arī saskaņā ar nolikumu ir noteikti noformējuma un prasību kritēriji. Darbus vērtēja komisija šādā sastāvā: Izglītības pārvaldes vadītāja Sandra Tukiša, Izglītības pārvaldes galvenā speciāliste izglītības jautājumos Sandra Ķirule un Turaidas muzejrezervēta speciāists Egils Jemeljanovs.