Martā aicinājumam līdzdarboties Siguldas dzelzceļa stacijas laukumā izvietotajās koprades laboratorijās atsaucās Siguldas pilsētas vidusskolas 6.b klases skolēni, kopīgi uzsākot PET pudeļu un maisiņu vākšanu. No savāktā materiāla māksliniece Kristīne Kligina izveidoja vēl vienu unikālu mākslas objektu – zivi, kas pievienojās laboratorijas NATURE zivju ģimenei. Ar skulptūras radīšanu skolēnu aktivitātes šajā projektā nebeidzās – skolēni izgatavojuši informatīvos plakātus, apkopojot informāciju par dažādu materiālu ietekmi uz vidi. Plakātu sērija izvietota iepretim koprades laboratorijām, papildinot to saturu.

Siguldas pilsētas vidusskolas 6.b klases skolēni skolotājas Ināras Vimbas un klases audzinātājas Vitas Brivkas vadībā piedalās starptautiskā, ar ekoloģiju saistītā projektā “Better together for a better future” (tulkojumā “Labāk kopā labākai nākotnei”). Informatīvie plakāti ir daļa no projekta aktivitātēm. Tie veidoti ar mērķi veicināt videi draudzīgas apziņas attīstību visā sabiedrībā, jo īpaši bērnu un jauniešu vidū, palielināt sabiedrības lomu un līdzdalību vides kvalitātes atjaunošanas un saglabāšanas procesos.

Skolēni norāda, ka ikdienā ikviens lieto plastmasas izstrādājumus. Pārtikas produktu iepakojumi, rotaļlietas, sadzīves tehnika un aksesuāri, apģērbs un mājlietas – tās ir tikai dažas no produktu grupām, kuras lieto un kuras daļēji vai pat pilnībā ir radītas no plastmasas. Piemēram, plastmasas pudele dabā noārdās aptuveni 450 gados. Lai arī šobrīd ir pieejamas dažādas dabīgu materiālu alternatīvas, tās vēl aizvien ir tikai ceļa sākumposmā, lai konkurētu ar plastmasas produktu lietojamību.

Atgādinām, ka, veicinot videi draudzīgākas atkritumu apsaimniekošanas metodes, laboratorijā NATURE ikviens ir aicināts nest tukšas, saplacinātas PET pudeles un plastmasas iepirkumu maisiņus, kas akcijas gaitā ar mākslinieces Kristīnes Kliginas rokām turpinās pārtapt mākslā.

Koprades laboratorijas ir kultūras centra “Siguldas devons” veidots projekts ar devīzi #DariSavuPilsētu. Tā mērķis ir radīt ierobežojumu apstākļos pielāgotu kultūras telpu, kurā ar kultūras palīdzību veidot dialogu ar sabiedrību par trīs svarīgām tēmām – dabu, pilsētu un nākotni.