Latvijā turpina aktīvi uzdarboties krāpnieki, kas uzdodas par AS “Sadales tīkls” vai AS “Latvenergo” darbiniekiem saistībā ar skaitītāju maiņu vai pārbaudi. Nelabvēļi mēģina sazināties gan telefoniski, gan zvana pie durvīm un cenšas iekļūt mājoklī, aizbildinoties ar skaitītāju pārbaudes nepieciešamību.
Krāpnieki lielākoties sazinās krievu valodā. Telefona zvani tiek veikti gan no vietējiem, gan no ārvalstu numuriem.
Viens no krāpnieku mērķiem ir izvilināt privāto informāciju – piekļuves datus internetbankai un personu apliecinošu dokumentu datus. Lai pasargātu sevi, jāņem vērā, ka “Sadales tīkla” darbinieki ar klientiem sazinās latviešu valodā un nepieprasa ievadīt vai sniegt Smart-ID datus vai internetbanku piekļuves kodus izejošajos zvanos. Uzņēmuma darbiniekiem arī nav nepieciešams pieprasīt, piemēram, pases numuru vai tamlīdzīgu informāciju.
Klātienes vizītes nepieciešamības gadījumā “Sadales tīkls” par to informē klientus iepriekš. Tāpat uzņēmuma darbiniekiem līdzi vienmēr jābūt identifikācijas apliecībai, kuru klients var lūgt uzrādīt. Jāņem vērā, ka darbiniekiem nav nepieciešams iekļūt mājoklī, ja tajā neatrodas skaitītājs.
Bažu gadījumā iedzīvotāji aicināti sazināties ar “Sadales tīklu”, zvanot uz informatīvo tālruni 8403. Uzņēmums arī īpaši aicina iedzīvotājus par krāpnieku aktivitātēm brīdināt vecāka gadagājuma ģimenes locekļus. Detalizētākus drošības ieteikumus var atrast tīmekļa vietnē cert.lv.
